Vertrouwenspersoon of cliëntondersteuner

Vertrouwenspersonen en cliëntondersteuners zijn er om jou te ondersteunen. Je kunt je verhaal bij hen kwijt. Zij luisteren aandachtig en denken mee over oplossingen. Alles wat je met hen deelt houden zij geheim. En als het nodig is, helpen zij met het opstellen van een klacht.

De klachtenfunctionaris

Kom je er niet uit samen met je begeleider. De klachtenfunctionaris helpt jullie dan. Hij kan het gesprek tussen jullie weer op gang brengen. Daarnaast ondersteunt hij jullie bij het vinden van een oplossing.

De klachtencommissie

Wanneer de ondersteuning van de klachtenfunctionaris nog niet tot een oplossing heeft geleid, kun je terecht bij de klachtencommissie. Dien een formele klacht in bij de regionale klachtencommissie. Zij nemen dan aandachtig jouw klacht door en kijken hoe zij jou te hulp kunnen zijn.

Een passende oplossing

Wanneer je ergens tegenaan loopt en niet tevreden bent kun je dit op meerdere manieren melden. Wij kijken met jou mee hoe we een probleem samen kunnen oplossen. Zo zorgen we ervoor dat jij weer helemaal tevreden bent met de zorg en begeleiding van Amarant.

Meer informatie

Wanneer je meer informatie wilt over een vertrouwenspersoon of de afhandeling van een klacht in de folder staat uitgebreide informatie.

Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op.

 

Kunnen we je helpen?

Ervaringen bij Amarant

Ervaringsverhalen

  1. Janny verbindt kunst met liefhebbers

    Na haar pensionering was Janny Slock (68) op zoek naar een nieuwe invulling voor haar dagelijks leven. Zo kwam ze terecht bij dagbestedingslocatie ARTenZO Tilburg, waar ze sinds zeven jaar de kunstuitleen in goede banen leidt.

    Lees het verhaal van Janny
  2. Frans en Cees: pelgrimsreis naar Lourdes verbindt cliënten en vrijwilligers

    Dankzij onze Dienst Geestelijke Verzorging en met hulp van een aantal sponsoren, waaronder de Stichting Vrienden van Amarant, togen 46 cliënten en 36 vrijwilligers in het najaar van 2017 naar het Zuid-Franse bedevaartsoord Lourdes.

    Lees het verhaal van Frans en Cees
  3. Samen aan tafel voor maximale verbinding

    Op dagbestedingslocatie De Tongerlose Hoef sloegen Amarant en buurtrestaurant Resto-013 de handen ineen. Twee keer per week genieten cliënten én buurtbewoners hier samen van een goedkope en voedzame maaltijd.

    Lees het verhaal van Vrijwilligers